Superbrands logo
Superbrands logo



Copyright © 2021 Superbrands

Copyright © 2021 Superbrands

Što je zapravo brend?

Korijen riječi BRAND dolazi iz davnih vremena kada je čovjek odlučio obilježiti svoje vlasnišvo i dati pečat kvalitete svom proizvodu. 

Tim užarenim pečatom u to doba žigosala se stoka. Već na samom početku brendiranje je postalo, a kasnije i ostalo, oznaka vlasnišva i samim tim garancija određenih karakteristika proizvoda zaštićenih pečatom – brendom!

 

Razlikujete li proizvod od brenda?

U prvi tren čini se da govorimo o istom pojmu ili tek dajemo naslutiti neku višu kvalitetu onoga što nazivamo brendom.

No, brend u sebi sadrži puno više od samog proizvoda, a to je emocija. Proizvodi nas okružuju u svakodnevnom životu, prizivaju našu pažnju s polica trgovina, supermarketa i brojnih prodajnih centara.

Što i kako odabrati, po kojem kriteriju? U nepreglednom mnoštvu ponude strogo filtriramo i na podsvjesnoj razini biramo proizvode s kojima smo se na najdubljoj razini poistovjetili. Te proizvode puštamo u svoj život i oni postaju dio našeg životnog stila.
Brend je stoga akumulacija emocionalnih i funkcionalnih asocijacija vezanih uz određeni proizvod. To je obećanje da će upravo taj proizvod ispuniti naša očekivanja i u konačnici predstaviti i nas same na način na koji to očekujemo. On osigurava karakteristike koje kompanija predstavlja i nudi te time osigurava zadovoljstvo kupca.

Brend je zaštićena robna marka i time jasno različit od drugih proizvoda u istoj kategoriji. On je jednostavno najbolji izbor za kupca koji ga odabire i prepoznaje kao svoj!

Stoga, ako vaš proizvod u koji ste ugradili ideju, novac i vrijeme ostane samo proizvod i ne zadobije povjerenje kupca, ukoliko vaš proizvod ne postane brend, vaš uloženi trud postaje uzaludan.

Sjetite se da je kupac taj koji donosi odluku o sadržaju svoje košarice. Izboriti se za dobru poziciju proizvoda na policama prodajnih mjesta izuzetno je važno, no, još je važnije izboriti se za najbolju poziciju u svijesti kupca.

Kako se svijest mijenja potrebno je prilagoditi i sam brend. Rebranding ili stvaranje poboljšane verzije novog brenda kontinuirani je proces koji zahtjeva rad niza marketinških stručnjaka.

On obuhvaća istraživanje, planiranje i realizaciju novih, originalnih ideja s ciljem izgradnje najbolje pozicije na tržištu.